Personal Branding voor fotografen
Bij uitgeverij Van Duuren Media is een nieuw boek genaamd Personal Branding voor fotografen (ISBN 9789463561563) verschenen. Auteur Maurice Jager ontwikkelde een methode om zijn fotopraktijk mee op te bouwen en uit te breiden en is tegenwoordig veelgevraagd internationaal portretfotograaf. In dit boek neemt hij je als coach volgens een stappenplan mee om jouw persoonlijke verhaal te achterhalen en uit te dragen.
Iedereen is tegenwoordig fotograaf en de hoeveelheid interessante foto’s is enorm toegenomen. Om daarmee onder de aandacht van het publiek te komen en fans te krijgen die je gaan volgen, lijkt vaak onbegonnen werk. Desondanks zijn de mogelijkheden om je verhaal te vertellen zodat het aanspreekt, tegenwoordig zeer uitgebreid. In dit 208 pagina’s dikke boek leggen tien succesvolle topfotografen, te weten Adrian Sommeling, Clay Cook, Dani Diamond, Emily Teague, Glyn Dewis, John Demato, Lieke Anna, Peter Hurley, Tony Taafe en Pratik Naik, uit hoe zij hun merk zo hebben opgebouwd dat zij er gelukkig van zijn geworden en gemakkelijk van kunnen leven. In de 9 hoofdstukken komen verder zaken aan bod als: Foto’s op social media, Introductie in storytelling online, Prioriteiten stellen, Je uitstraling op social media, De verschillende social media-platformen, Mijn berichten op social media, Aan de slag met je blog, Leg je fotobibliotheek aan, en Zelf aan de slag. Als je leert zien waar je hart ligt en je draagt daar een persoonlijk verhaal over uit dat recht uit je hart komt, ligt een leven waarin je mag doen wat je het leukst vindt binnen handbereik. Daar kun je niet snel genoeg mee beginnen. Het boek kost € 29,99 en is onder andere verkrijgbaar op Bol.com.